nu har vanessa äntligen sagt det.

Vanessa satt i sängen så sa jag "mamma" till henne, och hon upprepade med ett säga MAMMA.
Jag trodde jag hörde fel fast jag satt brevid henne men hon sa det verkligen.
Vilken obeskrivlig känsla, jag är fortfarande i chocktillstånd. Hon har ju börjat säga baba, dada och tata, hon pratar annorlunda nu sen några dagar.
Jag är iallafall lycklig och hoppas på att hon kommer säga det snart igen så jag fattar att det är sant, men har läst att deras riktiga första ord behöver dom inte säga igen förrän några veckor senare.
Vanessa har börja krypa framåt sakta nu och försöker ibland ta tag i säng gaveln och lyfta upp hela kroppen.

Till middag idag blir det kyckling enchiladas men i pitabröd istället, gott.
Sen funderar jag för övrigt att göra en riktigt kall smoothie idag, det är riktigt gott.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0