älskade lilla vanessa

vanessa somnade tidigt igår kväll, redan vid sju tiden, jag somnade innan tio men vanessa vaknade igen kvart i tolv och var jättevarm. jag öppnade fönstret och tog på henne lakan, i två timmar låg hon och vred på sig hela tiden så jag kunde inte somna om. tog tempen på henne nu, hon hade 38,2 i feber. Nu har hon precis ätit och ligger här på en kudde och med ett påslakan utan täcke på sig, har man feber så ska man ju inte ha för varmt på sig och dessutom är hon inte kall ens.
Hon har kramat mig på sitt lilla vis, vänt sig om mot mig för att hålla i mig, har hållt henne i handen och kramat henne, pratat med henne. Har letat hela natten efter hennes tabletter mot feber, spårlöst försvunna. Alla andra mediciner och salvor finns men hennes tabletter är bara borta. Hon kan ju inte äta vanliga alvedon så det är panodil till rumpan som är borta.. Känner mig så hemsk som inte kan hjälpa henne, men hon verkar må bra för övrigt. Man kan ju få feber av vaccinations sprutorna men feber räknas inte på små barn förrän det är 38,5 har jag för mig..
Jag är iallafall lite smått trött måste jag ju få tillägga, vet inte vad jag har att förvänta mig nu framigenom. Om jag bara får sova någon timma sedan så blir jag nöjd iallafall.
Erik ville sjukskriva sig, men varför? Förlorar pengar. Får passa på att utnyttja dom små tillfällen som hon sover.
Ska även springa till apoteket sen och köpa panodil för säkerhetsskull.
Vanessa fick förresten ett jättefint kort av sin mormor med massa kärlekshälsningar, man blir rörd <3
Har nog inte mer att tillägga nu. Ha det gott.

Förresten fläskfilén vart jättebra! Kommer med recept senare.



Mamma älskar dig!

Kommentarer
Postat av: Marie

Hej på er!

Jag vill gärna ha receptet på fläskfilen.

Om du läser detta så vet du att du kan ringa Anders så kan han hjälpa till med att handla på Apoteket om det behövs.

Hör av dig!

Vilken härlig bild på Vanessa!!!!!!

PUSS från mig!

2009-03-05 @ 07:48:33
Postat av: Jennifer

Naw stackars liten.

Hoppas hon mår bättre snart

<3

2009-03-05 @ 15:07:48
URL: http://sjeen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0