1 vecka kvar.

tills jag fyller 22 år. se där!
Har faktiskt inte orkat blogga, har helt enkelt inte haft lust för det men ska försöka skriva något vettigt nu men det blir lite blandat och kortfattat.

Vi har möblerat om i lägenheten förutom i vardagsrummet, men jag ska försöka ta kort så ni får se.

Igår jobbade jag 2,5 timma, men jag hade jour så ibland kan man få jobba mkt om det blir kaos eller inget alls så jag är nöjd ändå. Jobbar ändå nu på fre&lör 17-00 så blir goa pengar och framför allt tycker jag att det är roligt
på Olearys, detta yrke passar mig alldeles utmärkt. Jag har lite saker kvar att lära mig men jag har ändå lärt mig så
mycket redan och något bra måste jag gjort som fick 3 pass i veckan :)
Ni vet hur galen jag är i choklad, en av kockarna gjorde en desser tallrik med chokladkaka, chokladglass, chokladsås, grädde och chokladkex till mig så jag vart väldigt nöjd och det var väldigt gott :)

I helgen blir det till att sova hos Eriks föräldrar eftersom att Erik åker till skärgården med sin pappa och stannar där hela helgen. Jag jobbar så Vanessa kommer få vara hos Marie och sen kommer jag dit.
Troligtvis på söndag så ska vi åka på marknad och stå där och sälja, igår satt jag i stora rummet och rensade kläder och jag har mer än 1 svart stor sop påse med kläder som jag ska ha med till marknaden.
Lika bra att bli av med allt och samtidigt få tjäna en liten slant på det :)
Sen hag jag lite andra prylar att ta med, undra hur man ska få med allt i bilen?
Det löser sig alltid :)

Idag ska jag tvätta och sen inget mer. Umgås med Vanessa så klart.

Måste bara få ur mig en sak, blir faktiskt fundersam över folk som klagar på att dom ska till sitt jobb.
Jag menar herregud, så som det ser ut nu så borde man vara glad över att ens få något jobb!
Jag menar inte att jag blir förbannad på folk som kanske hellre skulle vilja vara hemma men det är inte roligt det heller. Visst har det varit mysigt med Vanessa hemma men helt ärligt så älskar jag att jobba också och jag fick turen.
Men folk som har kvar sina jobb och ändå klagar på att dom ska till jobbet, ah man borde tänka om!
Man kan ha jobb man inte trivs med men då stannar man kvar där tills man får ett annat jobb och man kan inte bara tänka att det löser sig ekonomiskt, bättre att ta det säkra före det osäkra!
Varför jag började skriva om det här är för att jag ser en viss person på facebook som klagar konstant på att hon ska jobba, men sluta då och lev på socialen eller a-kassa om du får ut det.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0