Dag 1

Vad tror ni jag gör? ;




Varit på en härlig morgon promenad med Vanessa.
Nu är hon på dagis. O här sitter jag med min soppa
och väntar på att tvätten ska bli klar.
Håller på och tvättar sängkläder.
Ska snart dammsuga & plocka lite hemma.
Är sugen på att möblera om med dom få möbler jag har.
Men god nyhet för mig ; jag får nya möbler första veckan i maj!
Sen fick jag med mig en helt splitterny grill hem, som man har hemma.
Ut med hyllan i köket och matbordet, in med nytt!
Soffbord & tvbänk.
Sen skulle vi titta på madrasser åt mig så jag slipper sova på den minimala saken.
Sen kommer Vanessas säng upp också.
Och ut med saker från klädkammaren, har alldeles för mycket prylar i lägenheten.
Och kläder. Mycket från mig ska väck men Vanessas kläder sparar jag,
ska ju trots allt föda 2 barn till i mitt liv ;)

Blir lite små putt på mig själv, gick upp halv sju idag före Vanessa & allt.
Tittar mobilen och ser att jag fått sms och 4 missade samtal.
Då var det ju så klart kommunen som ville att jag skulle jobba i 2 dagar
dvs idag & imorgon.
Hade jag vaknat en halvtimma innan så hade jag jobbat, blir galen på mig själv.
MEN lite glad var jag ändå, chefen sa att jag var den första dom ringde för
det går så bra för mig, det var jätteroligt att höra :)
Men så är det, heter man Monika Friberg & är ensamstående så fixar man allt! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0