2012

Hej Bloggen!
Tänkte börja skriva blogg igen, ni anar inte hur mycket som har hänt men ska försöka få med iallafall lite i detta inlägget :)

I Augusti förra året träffade jag på en vacker varelse vid namn Rickard när jag jobbade på Skogsröjet i Rejmyre.
Hur började allt? Han kom fram till scen och bad om mitt nummer, inget hej eller liknande bara att han skulle ha mitt nummer. Han fick aldrig det, vill man ha nummret får man väll kämpa lite? :)
Presenterade aldrig mig, inget alls visste han om mig direkt, men hans vän visste vem jag var och hade tydligen sagt vad jag heter och att jag hade en dotter. Jag var inte intresserad av att träffa någon alls, trivdes att vara ensam med min dotter och jag ville finna mig själv igen.
Men en torsdag (veckan efter) hittade han mig på facebook, därav vi började träffas och Chessi följde med mig ut hit till Rejmyre första gången. Jag minns det väl, JAG om någon var blyg, ville inte säga något dumt och spanade in honom i smyg. Ville hitta fel, till och med hans vita strumpor inspekterade jag för att se om han skötte sig :)
Ni kan tänka er så man började. Men hans leénde, OJ det var verkligen vackert, hans röst och att han pratade så moget. Och att han hade städat och fint hemma gjorde ju susen! :)
Minns första gången jag skulle åka hem till honom själv, det pirrade i magen.
Den känslan hade jag saknat oerhört mycket. Vi bara pratade om allt mellan himmel och jord.
Rejmyre ligger 3 mil från Finspång så ni kan förstå att när man åkte till honom, det känndes som en evighet och så fort jag såg en röd industribyggnad så fick jag ett stort leénde och magen, den ska vi inte tala om hur mycket det pirrade, jag var i Rejmyre.
Det tog ett bra tag innan vi sov över och träffade varandras barn, vi båda ville vänta med detta för att se om det
var något att sattsa på.
Nu idag är jag och Rickard sambos i ett vackert radhus här i Rejmyre med våra barn.
Vanessa ska bo hos mig heltid nu förutom 4 dagar i månaden då hon är hos sin pappa.

Och ska vi börja prata om Vanessa, vilken vacker dotter jag har och så stor!
Hon slutade med napp förra torsdagen, blöjfri på dagarna sen i sommras och nu i veckan ska jag nog se till att hon blir helt blöjfri på nätterna.
Pratar väldigt bra, omtänksam och ärligt talat helt fantastisk!
Jag är verkligen stolt över henne och hon har uppfostrats väldigt bra!
Hon har blivit bra på att markera vad som är hennes och vad hon vill, trotsigheten har även den börjat komma fram :)


And when you need me
I'll be there for you always
I'll be there your whole life through
I'll be there this I promise you VANESSA
I'll be your beacon through the darkest night
I'll be the wings that guide your broken flight
I'll be your shelter through the raging storm
And I will love you till forever comes

Får fortsätta skriva någon annan dag. Nu måste jag fortsätta tvätta :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0